Financieel beheer

Financieel en boekhoudkundig beheer

Een van de doelstellingen van een VvE is ervoor zorgen dat er voldoende geld in kas is voor dagelijks onderhoud en beheer. Daarnaast moet er worden gespaard voor toekomstig groot onderhoud en is het van belang dat alle leden de servicebijdrage op tijd betalen. Goed financieel en boekhoudkundig beheer is daarom onmisbaar voor een VvE.

Financiën altijd inzichtelijk

Als bestuur wilt u altijd een actueel beeld hebben van de financiën binnen uw VvE. Daarom werken wij met het meest innovatieve en gebruikersvriendelijke systeem, TWINQ. Wij scannen alle facturen direct bij ontvangst en boeken deze op de juiste grootboekrekeningen. Dagelijks worden de bankbestanden door een elektronische koppeling met de bank bijgewerkt. U heeft 24 uur per dag de mogelijkheid om de meest actuele financiële status van uw VvE te raadplegen, tot op het niveau van de gescande factuur.

Het financieel beheer bestaat onder meer uit de volgende zaken:

  • Actuele boekhouding door onder automatische bankkoppeling;
  • Actieve debiteurenbewaking en optreden conform incassoprotocol;
  • Beheer van de bankrekening(en);
  • Opstellen van een begroting en jaarrekening;
  • Verrichten van betalingen namens de VvE;
  • Afwikkeling schades;
  • Afrekening stookkosten;

Indien u meer informatie en/of een prijsindicatie over deze dienst van MINERVA wilt ontvangen, kunt u hier contact met ons opnemen of stuur een e-mail naar info@minerva-vgb.nl / of bel 020 – 331 45 31.